Over ons  |   Inloggen  |   0 producten in uw winkelwagen  |  
 Bedrag: € 0,00
 Producten:  stuks

Keuze wizard


Prijsklasse
  
  
  
  
  
Staat
  
  
Bediening
  
  
  
  
Aansluiting
  
  
  
  
Kleur draaitafel
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Behuizing
  
  
  
  

Vestiging & bezoekadres PlatenSpeler.nl


Waar zitten jullie ?

Let op ! Platenspeler.nl is een webwinkel. U staat reeds voor de etalage. Bestellen en contact bij voorkeur via deze electronische winkel !

Indien u iets wilt afgeven of afhalen dan is dat mogelijk op afspraak omdat u anders een luistersessie of andere werkzaamheden stoort en we niet voldoende tijd voor u kunnen nemen. Er is ook geen 'museum', de producten zijn (elders) opgeslagen.

Het BEZOEKADRES krijgt u na het maken van een afspraak.
Wij zijn centraal gelegen in Soest bij Utrecht.
Het KVK vestigingsadres (dus NIET het bezoek adres) is: Leyenseweg 2 3721 BD Bilthoven.


Wat is jullie telefoonnummer ?
De webshop is onze toegang. Als u ons iets wilt vertellen, doe dat dan electronisch, via het contactformulier. Waarom ? Onze werkzaamheden zijn repareren / restaureren en incidenteel demonstreren van mooi geluid. Bij al deze werkzaamheden is de telefoon erg storend. Daarom willen we liever mailen dan bellen. Als u er echt niet uitkomt met deze website kunt u ons vragen terug te bellen. Bedenk wel dat onze tijd eigenlijk ons product is ( en dus kostbaar) en de marge's op de producten (zoals snaren en naalden) het niet toelaten om daar lang over te bellen. Een advies over een versterker, platenspeler of hele installatie is natuurlijk iets anders. Bedankt voor uw begrip. We helpen u graag.

Vraag: Waarom aanmelden / registreren ?
Wie zich aanmeld, beschouwen we als relatie. Je geeft dan aan dat je interesse hebt in wat wij doen en dat je (in de toekomst) mogelijk zaken wilt doen. Je krijgt dan alvast wat voordelen. Binnen de website worden formulieren automatisch ingevuld. En je mag een artikel in 'gezocht' plaatsen. Van sommige 'unieke' apparaten krijg je een vooraankondiging. Je hebt toegang tot de 'voorkennis' rubriek. En er zullen mogelijk meer pagina's komen die alleen voor relaties zichtbaar zijn. En je krijgt regelmatig (maar niet irritant vaak) een extra voordeel aangeboden. En bevalt het niet, kun je je altijd weer uitschrijven... Dus waar wacht je nog op ? Klik hier voor het formulier, het is maar heel kort.

Vraag: Wat kost een reparatie ?
Het is natuurlijk niet exact te zeggen wat een reparatie kost. Soms zit het mee, soms zit het tegen. De kosten bestaan uit onderdelen en uren. Het kost minimaal een half uur om een apparaat open te maken en in te schatten wat het mankement ongeveer is. Exact bepalen en repareren is meestal minimaal 1-2 uur. Daarmee komt een gemiddelde reparatie op 70-100 euro. Valt het mee, dan rekenen we ook minder natuurlijk. Wij rekenen dus geen onderzoekskosten omdat u bij het aanbieden van een reparatie akkoord gaat met een maximum van 120 euro. Daarboven vragen we wel eerst akkoord. Valt het mee, betaalt u dus minder, maar wij kunnen gewoon doorwerken zonder te bellen of te mailen. 

Vraag: Waarom willen jullie liever geen contante betaling / kun je pinnen ?
Een webshop is digitaal. Is erop ingericht dat alles electronisch gaat. Contant geld is lastig. Je moet het van de bank halen om wisselgeld te hebben of weer terugbrengen na betaling. En dan weer allemaal administreren voor de boekhouding. Bovendien rekent de bank storting kosten. Terwijl het allemaal heel makkelijk via de bank (iDeal) kan en dat kost geen moeite en geen geld. Als u wilt afhalen, maak dan het bedrag van tevoren over, dat is voor iedereen makkelijk. Kunt u dat echt niet, dan is er een pin automaat (ING) dicht in de buurt. 

Vraag: Waarom zijn verzendkosten anders dan bij TNT Post ?
Verzendkosten voor een bedrijf worden geacht 'inclusief BTW' te zijn, ze zijn echter niet aftrekbaar, waardoor ze als 'extra omzet' worden belast en in feite een verliespost voor een bedrijf zijn. Daarnaast zijn er ook nog verpakking en handlingkosten en worden de producten aangetekend (en verzekerd) verzonden. We vragen u dus een kleine extra vergoeding om deze 'verliezen' goed te maken, zodat we deze prijzen niet in de producten hoeven te stoppen. 

Vraag: Hoe werkt de zoekfunctie ?

Met de zoekfunctie kun je alles op de www.platenspeler.nl doorzoeken. Dus niet alleen de producten maar ook artikelen. Je mag alle woorden combineren. Er komt vanzelf een lijstje on der de zoekbalk waarin je kunt zien wat er allemaal betrekking heeft op de zoekwoorden. Zoek je bijvoorbeeld een kabel met DIN en jack, dan toets je gewoon: kabel din jack. De lijst is na het eerste woord heel lang, type je het volgende dan is wordt de lijst korter en na het derde woord zijn alleen de artikelen over die aan alle 3 de woorden voldoen. Zoek je bijvoorbeeld het woord 'winkelpand', dan kom je vanzelf bij deze antwoorden terecht.

Vraag: U verkoopt (ook) tweedehands, waarom moet ik dat bij u kopen?
Antw: Platenspeler.nl heeft tot doel om waardevolle apparatuur te restaureren en te behouden voor liefhebbers. Wij scheiden het kaf van het koren, al bent u het die bepaalt of iets voor u waardevol is. Koopt u bij Platenspeler.nl, dan koopt u iets dat gecontroleerd is, vaak ook verbetert of zelfs gerestaureerd. U koopt geen kat in de zak en kunt ook altijd terugkomen als er iets met de apparatuur is. 

Vraag: Kan ik ook een artikel reserveren ?
Als u iets wilt kopen en niet mis wilt lopen maar nog even wilt wachten met afhalen en/of betalen, dan kan een product eenmalig voor een korte tijd voor u worden gereserveerd. We spreken dan een datum af, die voor iedereen zichtbaar is, waarop het product weer vrij komt, tenzij u de betaling heeft gedaan. 

Vraag: Is er ook een winkelpand ?
Platenspeler.nl is een webwinkel dus 24 uur per dag open. Er is geen winkelpand maar wel een luisterruimte. Er kan een afspraak worden gemaakt voor beluisteren of afhalen. Grotere producten bevinden zich elders in een magazijn, waardoor het niet mogelijk is spontaan langs te komen. Het vestigingsadres is een administratief bedrijf, geen opslag. 


Vraag: Welke betaalwijzen zijn er ?
Antw: Het is mogelijk om per bank te betalen (iDeal) of contant. Per bank kan het een dag duren voordat het bedrag is bijgeschreven. Bij afhalen is contante betaling gewenst. Er is een pinautomaat in de buurt.

Vraag: Wat is de levertijd?
Antw: Indien de levertijd niet vermeld staat bij het artikel, dan is dit in de regel op voorraad en wordt het verzonden op de dag dat de betaling is ontvangen. Bij iDeal betaling is dat dezelfde dag. In de praktijk betekent dat levering binnen 24 uur maar de snelheid kan per bank verschillen. Indien u 'maatwerk' bestelt, bijvoorbeeld een bepaald element op een platenspeler dat gemonteerd moet worden, streven we ernaar om te leveren binnen ongeveer een week (inclusief servicebeurt). 

 
Vraag:  Is er garantie van toepassing ?
Antw: Indien u een nieuw artikel koopt, dan is er fabrieksgarantie van toepassing. Koopt u een vintage of tweedehands apparaat, dan is er standaard geen garantie, maar bij ons wel !. Op een apparaat dat wij minstens een servicebeurt hebben gegeven, krijgt u 30 dagen garantie. Wilt u meer garantie dan kunt u dit bijkopen.  U kunt kiezen uit 6 maanden of 12 maanden garantie. Indien een apparaat direct na aankoop een defect vertoont dient u direct contact op te nemen en het apparaat niet meer te gebruiken en zeker niet te openen. Uiteraard willen wij graag helpen bij een defect direct na aankoop. Wij zien u graag terug als klant.

Vraag:  Kan ik ook beluisteren en afhalen ?
Antw: Ja dat is mogelijk op afspraak. Stuur een mail naar verkoop@platenspeler.nl. Vermeld hierin uw naam en telefoonnummer en de apparatuur die u wenst te beluisteren.  U wordt dan gebeld voor het maken van een afspraak.  De door u gewenste apparatuur wordt opgesteld, zodat u deze kunt beluisteren voor de aankoop. 

Vraag: Kan ik ook mijn eigen apparatuur meenemen?
Antw: Ja dit is mogelijk. Geeft u wel van tevoren aan om welke apparatuur het gaat en wat u beoogt te beluisteren. 

Vraag: Kunt u mijn apparatuur taxeren ?
Antw: Ja er kan een gratis schatting worden gemaakt van de waarde indien u het apparaat bij ons in consignatie geeft. Wilt u dit niet dan wordt voor de taxatie een kleine vergoeding gevraagd.

Vraag: Wat betekent Margeregeling?
Antw: Op nieuwe producten betaalt u BTW, dit zit dan in de prijs. Bij tweedehands producten geldt een fiscale margeregeling, net als bij een tweedehands auto. Dat betekent dat er beperkte belasting door platenspeler.nl verschuldigd is(waardoor de producten niet veel duurder worden dan als u bij een particulier koopt).  Er is ook geen BTW aftrek op de aankoop mogelijk is (voor bedrijven). 

Vraag: Wat betekent verkoop in consignatie ?
Antw: Dit betekent dat u gebruik maakt van onze etalage om uw apparatuur te verkopen. 
Wij schatten de waarde en testen de apparatuur. Wij ontvangen een deel van de verkoopprijs.
Ook kunnen we tegen betaling eventueel een servicebeurt geven of de apparatuur repareren alvorens het de verkoop ingaat.  De klant kan terugvallen op onze service en eventuele garantie na de aankoop. U heeft geen werk aan het verkoop- en leveringsproces en ontvangt een reëel bedrag voor uw apparaat.  

Vraag: Is inruil mogelijk ?
Antw: ja, Inruil van waardevolle vintage en 'high-end' audio in optisch goede staat is mogelijk. Wij ruilen niet alles in. 

Vraag: Kan ik de apparatuur ook huren ?
Antw: Ja, er zijn mogelijkheden om apparatuur tegen betaling in bruikleen te krijgen, bijvoorbeeld bij een reparatie. Het is ook mogelijk een apparaat voor langere tijd te huren ter evaluatie. Informeer naar de mogelijkheden !